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2021年10月25日月曜日

シンプルデザイン Simple Design

 シンプルデザイン

Simple Design

ふと、身の回りのモノの設計について思った。個性を強烈に主張しない、透明な、無地の、しかし、必要な基本機能はきっちり備えたものが溢れる時代になった。I happend to contemplate the general design of commodities. Now we are living in an era where we see lots of products with solid quality on basic functionality with trasparent character but without strong message attached to it.

身を粉にして働き、働くこと以外の時間が少なかった時代には、誰かが強烈な個性で導いてくれるデザインに人気があった。While people were working like crazy without any leasure time left, people tended to love design that attracted them with strong character. 

現代では、個性はそれこそ各個人の生きている証であり、目的だ。だれかの「デザイン」に乗っかって満足する人が減ってきたということだろう。In modern world, personality is the evidence and purpose of existance of each individual. We see less people who are satisfied by just riding on someone else's "design". 

高度成長期はまさに、「モノ」への執着の時代だった。インフラの貧弱な途上国にとって、「モノ」は憧れの象徴だ。Era of rapid growth in Japan was a period with strong attachment to "material". In general, "material" is the idol to adore for developing country's residents with poor infrastructures. 

さて、その憧れの「モノ」がコモディティーになった現在、精神的な価値がますます人気を博するようになってきている。Now all "materials" become commodity and we see more and more values in spiritual aspects.