商品差別化のヒント
Tips for Product Differentiation
YouTubeに不動産会社の楽待というサイトがあり、面白い番組を数多く載せている。その中で、ある事業主の商品の差別化は非常に面白かった(https://youtu.be/NBUMOMUGD-s)。Youtube has lots of interesting real estate channels such as Rakumachi. Among them, a report on one entrepreneur on product differentiation is very interesting.
賃貸、建売、など、不動産の仕様は、なるべく多くの人に受け入れられるようにするため、凡庸な仕様になりがちだ。The specification of real estate products tends to be flat and boring to be accepted by mass, i.e., most of the people.
この人は、多数の工夫を、物件の各所に「仕掛け」ることで差別化し、テナントが「退去するリスク」を防いでいるということだ。小さな工夫が利用者の琴線に触れる。This entrepreneur set up many attractive specs here and there to make tenants hard to leave. Such small special specs drove tenants to be attached to the estate.
ただ、マスが、どの「仕掛け」がヒットするか分からないので、仕掛けは90以上のレパートリーを考え、多く設置するということだ。多く設置すれば、どれかに客はヒットする。However, since it is hard to tell to which setup each individual in the customer mass will be attracted, he made over 90 repertory and sets up as many tricks as possible. The more he places, the more the chance to hit the customer's mind.
この考え方は不動産だけでなく、様々な場合にも適用できる。This method can be applied to many other cases but not just limited to real estates.
その事業主は、九州地域のデベロッパーのスタートアップだが、改善魂に溢れ、その意気込みは将来大化けする可能性を予感させた。This entrepreneur is a start up developer in Kyushu-area at this point. He is full of Kaizen spirit and his mindset made me feel his huge success in the future.