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2023年4月6日木曜日

もしかして...車の未来 Omg, Future of Car

 もしかして...車の未来

Omg, Future of Car


数年後に迫る電気自動車への義務化。EV car is going to be mandatory in few years. 

必死に抵抗する、トヨタの水素。Toyota is aggressively resisting the trend proposing hydrogen engine as an alternative measure.

もう勝負はついたと思っていた。I though the advantage of EV over hydrogen engine was obvious. 


ところが、欧州が義務化を延期する。何が起こっているのか。However, Europe decided to extend the deadline to make EV mandatory. What is going on? 


そもそも論からは、発電を脱化石燃料化しないとCO2は削減されない。Logically, CO2 will not be reduced unless power generation process excludes fossil fuels. 

これは当たり前のことだ。This is a matter of course.


(1)化石燃料を燃やし発電し、それを送電し、蓄電、それを放電しモーターを回し運動エネルギーに変える場合と、Fossile fuel is burned to generate electricity, then sent to battery charging followed by the conversion of the electronic energy into kinetic energy.

(2)単純に化石燃料を燃やして運動エネルギーに変える場合 Simply burn fossil fuel to generate kinetic energy.

とを比べると、(1)は(2)と比べ非効率で、結果的に多くのCO2を発生する結果になる。If we compare (1) and (2), (1) is less efficient resulting in more CO2 exhausts. 


EVによるCO2削減のためには電気を水力などの自然エネルギーで生成する必要がある。しかし、どのくらいの国がそれをできるのだろうか?To really reduce CO2 by the use of EV, electric power needs to be generated by natural energy such as hydro power plant however, how many countries can actually do that? 


結果、発電に化石燃料が主に使われている現状では、EV化を進めれば進めるほど、CO2の排出量はエネルギー変換ロス分だけ増加することになる。As of now, as long as electricity is generated by fossil energy, the more EV is used, the more CO2 emission will increase for the amount of energy conversion loss.


すなわち、EV化によるCO2削減は、核融合による発電を待たなければならないということになる。 The real reduction of CO2 by EV needs to wait for the development of fusion power plant. 


ここで、トヨタの水素が断然有利になる。当初懸念されていた水素の安全な保存方法、安価な水素生成方法が次々と開発されているようだ。This is why hydrogen car by Toyota has advantage. On top of these circumstances, safer preservation method as well as cheaper hydrogen generation method look developed already. 


水素自動車が核融合実用化までのCO2削減の中継ぎとなる可能性も大きくなってきたかもしれない。 Now we have reasonable possibility to have wide us of hydrogen car until the realization of hydrogen fusion power plant.