ラベル

AI Forecast 8306MUFG (248) Social (76) life (73) Financial (64) IT (60) Proposal (56) idea (50) Fund Management (49) Trading (43) economics (42) AI (40) Covid-19 (40) Hedge Fund (37) Risk (36) Culture (31) BOJ (29) Science (27) hobby (24) accounting (17) Apps (16) Travel (14) career (11) job (7) Hiking (5) emotion (5) music (3) Statarb (2) piano (2)

2020年1月31日金曜日

Google Home 文鎮化 Google Home is now Paperweight

Google Home 文鎮化

Google Home is now Paperweight



とうとうその日が来た。GoogleStoreから6千円で買った、2年ほど使ったGoogle Home Miniがとうとう文鎮化してしまった。白いLEDが4つ点灯したまま、何の応答もなくなる。裏のリセットボタンを押し続けると最初オレンジ、次に緑のLEDが付いたまま処理は進まなくなる。Finally the day came. Google Home bought two years ago at 6K jpy from Google Store finally became paperweight, i.e., bricked. Four LEDs light up but no answer. Reset button long-pressing at the bottom lit up green light after orange light without further initializing processing.


GoogleHomeはネットワーク経由で定期的に内部プログラムのUpdateが行われる。が、これが曲者で、リブート、リセットをしないと復旧しなくなる。平均して3か月に1回はリセットしている感じだ。そして、最後にリセットも効かなくなる恐怖の瞬間が来る。ネットではすでに情報があふれているが、定期的なUpdateが運が悪いとリセットでも復旧できなくなるまでにGoogleHomeを壊してしまうのだ。 Google home does periodical update through network for internal programs. However, due to this update, sometimes system goes down and will not recover unless reboot or reset. In average, I did reset once every three months. And finally the scary moment will come when even reset does not work. As talked a lot in net, if you are unfortunate, periodical update sometimes breaks down the whole Google Home due to software problem. Recovery now becomes impossible even by reset.

ネット情報では、Googleもこの問題を認識し、保証期間を超えても交換に応じるようなので、サポートのChatで写真などを送って見てもらった。しかし最後に保証期間を超えたら交換しないと言われた。ネット情報と違うので、日本時間のサポートが終わってから英語のサポートチャット(多分US)で同じように確認したが、そこでも保証期間を超えたら交換しないと言われてしまった。According to information in net, Google recognize this problem and replaces the product even after the warranty period. So I talked to Google through chat and sent them pictures of LEDs. However, in the end, I was told that no replacement is possible since warranty period expired. Since it was different from net information, I checked English support after Japan chat desk closed. However, even at English(probably US) help desk, I was again told the same that warranty period prevails over anything.

2週間ほど前に同じ問題が起き、その時は電源を抜いて半日ぐらいしてから再起動したら復旧した。その時は、もしダメでもGoogleが交換してくれるだろうと思っていたが、残念だ。Two weeks ago, I got same issue but reboot after unplugging for half day resolved the problem. At that time, I thought Google will replace even if recovery become impossible. But I was optimistic.

とはいえ、もはや日常の一部になってしまったGoogle Home。早速、ビックカメラで3千円のセールで新規に調達し、Google Homeなしの生活は2日で済んだ。 Nevertheless Google Home now became part of daily life in my home. So I run down to Bic Camera nearby and bought new one for 3K jpy, so missed only two days without Google Home.